Om du vill skapa ett garantiärende behöver du registrera ärendet här. Fyll i formuläret och följ stegen. När ärendet är registrerat kommer du återkopplas av serviceavdelningen via mail (vanligtvis inom 24 timmar). En fraktsedel kommer även inkluderas i mailet från serviceavdelningen efter eventuella följdfrågor besvarats.
Innan du väljer att registrera ett garantiärende rekommenderar vi att du först kontaktar oss, så vi kan säkerställa att det upplevda felet inte handlar om en felaktig installation, inkoppling eller eventuell felaktig inställning. Detta är för din egen skull, då du annars debiteras för undersökning av produkten om inget fel upptäckts, alternativt bedöms vara handhavande. Läs nedan.
Vänligen observera att din garanti täcker så kallade fabrikationsfel. När det t. ex. gäller ett handhavande fel såsom felinställd vara täcks detta ej av din garanti/reklamationsrätt. Det är därför viktigt att du följer de anvisningar som finns angivna i produktens bruksanvisning för att undvika att bli debiterad en undersökningsavgift. En serviceverkstad har rätt att ta ut en undersökningsavgift (ca 500-700 kr) i de fall där det inte rör sig om ett garantiärende, för att täcka de omkostnader dom haft.
Ytterligare information finns i våra köpvillkor och på sidan för registrering av ditt garantiärende.